Hjem Om klubben Fakta om klubben

Fakta om klubben

En fritids- og ungdomsklub med fokus på nærvær og oplevelser

Trillingeklubberne, også kaldet Blåkanten, ligger i Blåkilde og har primært medlemmer fra skoledistrikt Mølleholm. Du kan dog også blive medlem, hvis du bor i resten af Høje-Taastrup Kommune.

Vi har små 200 medlemmer fra 4. klasse-18 år. De yngste gør brug af vores dagklub, de ældste af vores aftenklub, imens de mellemste gør brug af begge dele.

Fakta om Klubben

Dagklubben

Mandag-torsdag kl. 14-17:45

Fredag kl. 14-17:00

I ferier åbner dagklubben kl. 10:00.

Aftenklubben

Mandag-torsdag kl. 17:45-21:45

Taksterne reguleres hvert år og er bestemt kommunalt.

4.-5. klasse

Fritidsklub 715 kr., som giver adgang til Trillingeklubbernes dagklub

Vær opmærksom på, at du kan begynde i klubben allerede fra 1. april i 3. klasse.

6.-8.  klasse

Juniorklub 377 kr., som giver adgang til Trillingeklubbernes dag- og aftenklub.

Vær opmærksom på at du bliver juniorklubmedlem den 1. august, det år, du starter i 6. klasse

9. klasse-18 år.

Ungdomsklub 206 kr., som giver adgang til Trillingeklubbernes aftenklub.

Der kan laves mange ting i klubben, uden at det koster andet end det månedlige kontingent. Der er dog nogle ting, der koster ekstra penge. Det drejer sig om frugt, snack og drikkevarer i baren, slik om fredagen, aftensmad, andre aktiviteter der involverer spisning, ting i krea, udflugter og arrangementer. Som udgangspunkt betaler medlemmerne 100 pct. af indkøbsprisen for spiselige ting og 50 pct. af indkøbsprisen på ikke-spiselig ting.

Al betaling for ovennævnte ting, foregår i klubbens bar.

Du kan betale med:

• HTK-kort. Et HTK-kort udleveres i baren og kan bruges i alle Høje-Taastrup Kommunes klubber, biblioteket og andre kommunale steder. Du kan læse mere om kortet på HTKpay
  • Kontanter
  • Mobilpay. Du skal scanne QR koden i baren. Klubben må ikke have et telefonnummer tilknyttet mobilpay, så du skal stå i baren med dit mobilpay.

Friplads

For familier med en samlet personlig indkomst under kr. 601.200 i 2023 kan der ydes hel- eller delvis økonomisk frlads efter ansøgning.

Fripladsen omfatter kontingent, frugtkort og kreakort

Du søger om friplads eller delvis friplads på den digitale pladsanvisning. Du vil få brug for din NemID for, at kunne bruge Digital Pladsanvisning fuldt ud. Har du problemer, er du velkommen til, at kontakte Pladsanvisningen på telefon 4359 1000 eller på mail pladsanvisning@htk.dk.

Har du brug for yderligere viden om reglerne for friplads, kan du læse mere på Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside.

Fritidspas

Går dit barn ikke til noget i fritiden, og er I usikre på om klublivet er noget, er der mulighed for at søge kommunen om et Fritidspas. Et fritidspas er en kontingentfri periode på 3 måneder i dagklub eller 6 måneder i aftenklub.

Du melder dit barn ind i klubben ved at printe og udfylde en indmeldelsesblanket, som udleveres i papirform i klubben. Indmeldelsesblanketten skal afleveres i klubben, hvorefter dit barn kan starte.

3. klasser

Alle forældre til børn i 3. klasse får automatisk et brev i januar eller februar måned. Går dit barn på Mølleholmskolen, bliver det tilbudt plads i Trillingeklubberne. Går dit barn ikke på Mølleholmskolen, kan du ønske Trillingeklubberne, når du svarer på tilbuddet.

Børn i kommunale skoler bliver tilbudt klubplads med start 1. april. Børn i privatskoler bliver tilbudt klubplads med start 1. juni.

Husk at udmelde dit barn, når det ikke længere skal gå i klub. Det sker ikke automatisk. Undtaget er, når medlemmet bliver 19.

Udmeldelse sker med 1 måneds varsel til den 1. eller 15. i måneden. Dette gælder også ved flytning fra Høje-Taastrup Kommune.

Du udmelder dit barn på digital pladsanvisning. Du vil få brug for dit MitID for, at kunne bruge Digital Pladsanvisning fuldt ud. Har du problemer, er du velkommen til, at kontakte Pladsanvisningen på telefon 4359 1000 eller på mail pladsanvisning@htk.dk.

Opkrævninger i forbindelse med udmeldelse

Hvis du modtager en opkrævning på det fulde beløb, selvom du har udmeldt dit barn til midt i en måned (senest d. 14. måneden før), kan du henvende dig til :

Ungecentret, Annette Thisted, tlf.: 43 59 15 24, e-mail: AnnetteFe@htk.dk

Vores dagklubmedlemmer har mulighed for at tage en gæst med i klub. Man kan kun have 1 gæst med pr dag. Gæsten skal være i dagklubbens aldersgruppe.

Alle kan være gæster i aftenklubben, hvis man er 6. klasse - 18 år. Er du gæst i aftenklubben skal du vise id.

Fælles for gæster i dag- og aftenklub gælder, at man maksimalt må besøge klubben 1 gang om ugen. Det koster 20 kr. at være gæst og man som gæst skal starte med at henvende sig i baren for at betale og blive skrevet på gæstelisten. Gæster kan ikke deltage i udflugter og særarrangementer.

Forældre er altid velkomne til at kigge forbi. Der er som regel kaffe på kanden.

Trekanten H11

2630 Taastrup